ابنة سامي العدل تعمل على عربة مأكولات في مدينة دهب بالغرقة...مش هقول لله!

بواسطه هند جمال الخميس , 24 فبراير 2022 ,10:38 ص

ابنة سامي العدل تعمل على عربة مأكولات في مدينة دهب بالغرقة...مش هقول ل


نشرت ابنة الفنان سامي العدل بث مباشر لها من خلال صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" جاء فيه أنها ستعمل على عربة مأكولات في مدينة دهب بالغرقة حيث قالت: "ليس لدي إمكانيات كبيرة ، وظروفي المادية دفعتني لتجهيز عربة لبيع المأكولات ، الموضوع مش سهل لكن أنا عايزة أشتغل وأدور على مصدر رزق واعتمد على نفسي ".

وأضافت: "لن أقول أنني لا أجد عملًا ، مش هستنى حد يشغلني لو ظروفي صعبة ، وأدعوا كل سيدة ورجل أن يعملوا في أي مهنة شريفة سواء الخياطة أو النجارة أو بيع المأكولات ، مفيش حاجة اسمها مش عارف اشتغل إلا لو عندك عائق كبير".

وتابعت: "أنا نقابية من 20 سنة والنقابة موفرالي ميزات زي كارنيه التأمين الصحي عشان لما أتعب أعرف أدخل مستشفى بسعر مخفض، وأنا عارفة إني لو طلبت من أهلي مش هيتأخروا ، لكن الأهم إني أشتغل وأكسب طالما مفيش شغل".

واستكملت: "أنا بسعى وعايزة أعمل حاجة وأغير الواقع اللي انا عايشاه وأقاوم الظروف ، أنا غيرت طريقة تفكيري وخليته إيجابي ، لكن التفكير السلبي هيخليك محبط ومش عارف تعمل حاجة".

واختتمت: "في ناس عملتلي بلوك لما شافوني بشتغل الشغلانة دي ، اللي مش قادر يدعمني دي مشكلته هو ، أنا مشكلتي المادية حاليًا بحلها بنفسي ، ومش طالبة من حد يتدخل في حياتي ويقول لي إيه الصح والغلط ، أنا مطلبتش مساعدة أو حاجة من حد".

موضوعات متعلقة

ابنة سامي العدل تهاجم ريهام حجاج بسبب أيتن عامر: "أقسم بالله أنا سألت مين دي قالوا إللي بتتدخل في شغل الناس وبتقول بفلوسي"


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك