فيفي عبده تشعل مواقع التواصل الاجتماعي بوصيتها لحارس المقبرة الخاصة بها

بواسطه هند جمال الإثنين , 15 نوفمبر 2021 ,11:27 ص

فيفي عبده تشعل مواقع التواصل الاجتماعي بوصيتها لحارس المقبرة الخاصة به


حلت الفنانة فيفي عبده ضيفة على برنامج "أسرار النجوم"، الذي تقدمه الاعلامية انجي علي، وخلال اللقاء أدلت بالعديد من التصريحات فيما يخص الموت والمقبرة الخاصة بها حيث أدلت بتصريحات غريبة عن الموت والوصية التي أوصت بها حارس مقبرتها بعد وفاتها.
حيث قالت أنها كانت تفكر في فتح المقبرة الخاصة بها لتجلس في الحوش الخاص بها حتى تتأقلم على الوضع، وتابعت: "أشوف هيعملوا إيه أما اروح، ده أنا بساير التربي دلوقت".

وتابعت: "عايزة أقول له وبوصيه من دلوقت، بقول له أنت هتعيش عيشة عمرك معايا خلي بالك، ده انا كنت بكلمه بقالي سنين، دلوقت بقول له ده أنا هبقى معاك اروي الدنيا".

وأضافت: "قلت له بلاش ورد عشان مينزلش مياه عليا خليك في البلاستيكات عشان البلاستيكات مش هتنزل مياه على الترب".

يذكر أن الفنانة فيفي عبده كانت ضيفة على برنامج "مع الفارس" الذي يذاع على قناة الرشيد العراقية ويقدمه الإعلامي العراقي نزار الفارس، وأثناء الحلقة سألها الأخير حول قبولها لكتابة كلمة راقصة على قبرها من عدمه؟، فأجابت أنها من المحتمل أن تكون أخطأت، حيث قالت: "لما أقابل ربنا هقوله إني بحب الرقص؟".

وأضافت: "مينفعش، إزاي أحط الراقصة وأنا رايحة لربنا، بس يفضل ربنا هو اللي بيحاسب مش أنت ولا أنا، ولا أنا هخلي حد يحطلي لقب على مدفني".

وتابعت: "لما تروح مدفن أم كلثوم، هتلاقي صالون الرجلين بتاعته فيها صورة أم كلثوم، ودول نجوم، لكن مش هبيع شهرة وأنا ميتة".

وأردفت: "أنا مشبعتش من الفن، ده بيبقى في الدم، وهعتزل الرقص لما ربنا يريد، ومش هتوب.. هتوب عن إيه؟ أنا مقتنعة باللي بعمله ودي مش اسمها توبة، ربنا رب قلوب".

موضوعات متعلقة:

بوسي شلبي تحتفل بعيد ميلاد فيفي عبده وهي على سرير المرض شاهد بالصور

صورة لفيفي عبده داخل المستشفى تصدم جمهورها وابنتها تطالب جمهورها بالدعاء لها

فيفي عبده ترفع هذا الشعار لمواجهة فيروس كورونا وغادة عبد الرازق تعلق

فيفي عبده بوصلة رقص اللي بتقول لي اتهدي ربنا يهدك


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك