شاهد بالصور المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة يحتفل بعيد ميلاد زوجته: يخليكى لينا دايما الضهر والسند

بواسطه هند جمال | الخميس , 16 سبتمبر 2021 ,3:14 م

شاهد بالصور المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة يحتفل بعيد ميلاد زوجته يخليكى لينا دايما الضهر والسند


نشر المطرب الشعبي عبد الباسط حمودة صورة له برفقة زوجته، احتفالا بعيد ميلادها، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وعلق على الصورة قائلًا: "كل سنة وأنت طيبة وعقبال مليون سنة، والسنة الجاية نجيبك من عند النبي، ويخليكي لينا دايمًا الضهر والسند يا أم رامي".

زوجة عبد الباسط حمودة

 زوجة عبد الباسط حمودة

يذكر أن المطرب عبد الباسط حمودة كان قد حل ضيفًا على برنامج "العرافة" الذي كان يذاع على قناة المحور وقدمته الاعلامية بسمة وهبة في شهر رمضان الماضي، وقال خلال اللقاء أن والده كان لا يرضى عن غنائه في الأفراح في الوقت الذي كان الناس يسعدون بما يقدم: "كان دايمًا يقولي أنت غنيت وحش والناس مشيت متضايقة، ولما بقيت نجم قالي أنا كنت باعمل كده عشان لا يصيبك الغرور".

وأضاف أنه لم يسرق أغنية "أنا مش عارفني" من طارق الشيخ، كما قال البعض، موضحًا: "بغني بقالي 45 سنة وعمري ما أخدت أغنية من حد، وأصحاب الشائعات دي ولاد حرام، وولاد الحرام كتير".

وعن حياته الشخصية قال: "رجعت لها، لأن خيرها عليّ وقدم السعد وعاشت معايا على الحلوة والوحشة، أنا ندمان ومش هعمل كده تاني، أنا آسف، أنا معرفش أعمل حاجة، هي اللي بتعمل كل حاجة، ممكن تشتري أكتر من شقة وأنا مكنش موافق، ورغم كده عمري ما ألاقي ضفرها، بتخاف عليّ وعلى ولادي".

كما هاجم عبد الباسط حمودة، الملحن عمرو مصطفى، بسبب سخريته من أشهر أغانيه "أنا مش عارفني"، قائلًا: "نفترض إنها مش عجباه، يعني هي اللي ألحانه حلوة؟، ولو وصل للعالمية فإحنا وصلنا لإيه؟ للكتّاب؟، الأغنية دي اتغنت في أمريكا، وعمرو مصطفى مش مُلحن، أنا بحب حمو بيكا لأن دمه خفيف جدا وبيضحك طوب الأرض، وبحب حسن شاكوش".



موضوعات متعلقة:


شقيقة عبد الباسط حمودة تفجر مفاجأة بعدم وفاتها أنا عايشة عاوز تموتني ليه؟


قولى رأيك