الفنان حازم سمير يوضح حقيقة إصابته بفيروس كورونا: عزلت نفسي عن اسرتي عشان العدوى

بواسطه روضة إبراهيم الأربعاء , 25 مارس 2020 ,11:19 ص

الفنان حازم سمير يوضح حقيقة إصابته بفيروس كورونا


انتشرت الكثير من الأخبار في الساعات القليلة الماضية، تفيد بإصابة الفنان حازم سمير بفيروس كورونا المستجد "كوفيد 19"، بسبب سفره خارج مصر في الفترة الأخيرة.

وكشف حازم سمير حقيقة إصابته بالفيروس، من خلال نشره فيديو توضيحي عن حالته الصحية، عبر حسابه الشخصي على "إنستجرام"، وقال: "الحقيقة في اليومين اللي فاتوا عدد كبير من الأصدقاء كلموني عشان يطمنوا عليا، بيقولولي إحنا سمعنا إنك عندك كورونا وبنكلمك عشان نطمن عليك، أنا بشكر كل الناس اللي سألت عليا، كلكم أصحابي واخواتي، أنا قررت أعمل الفيديو ده عشان الأمور ما تاخدش أكبر من حجمها".

وكشف عن حقيقة إصابته بفيروس كورونا، قائلًا: "أنا كنت مسافر برا مصر، وبعد ما رجعت بحوالي 8 أيام ابتدت تظهر عليا أعراض دور برد، الأعراض دي في جزء كبير منها بيتوافق مع أعراض كورونا".

وتابع: "وعشان أنا شخص موسوس، قررت أعزل نفسي بعيد عن مراتي وأولادي، مع طبعا التعقيمات وبلبس جاونتي، حماية للولاد ولزوجتي، واتصلت بأكتر من دكتور وقالولي لازم أعمل إشاعة معينة على الصدر عشان يطمنوا إن ما فيش حاجة في الصدر".

وأضاف: "وبالفعل عملت الإشاعة والدكتور قالي لازم نلتزم بتعليمات وزارة الصحة، بما إن الأعراض دي في تشابهات مع فيروس كورونا، فالأفضل إنك تعزل نفسك لمدة 14 يوم، وقاية لأهلك، وبالفعل فضلت جوا العزل، مع التزامي بالعلاج، والحمد لله دلوقتي ما عنديش حرارة، وحالتي بقت أحسن، وفاضلي كام يوم والمدة تخلص، وأنا معملتش تحليل يقول إني سلبي أو إيجابي".

واختتم الفنان حازم سمير كلامه قائلًا: "كل المطلوب مننا إننا نلتزم بالتعليمات، والتوجيهات، عشان نعدي الأزمة، وأنا فخور جدا بحكومتنا بتعاملها مع الأزمة، الحمد لله الأمور تحت السيطرة، والوقت دا مش وقت إشاعات، وخليكوا في البيت، ولو سمحتوا اللي يظهر عليه أي أعراض يعزل نفسه".

 

موضوعات متعلقة:

فنانة مصرية معتزلة تعلن إصابتها بفيروس كورونا تعرف عليها وعلى حالتها الصحية

رضوى الشربيني تثير الجدل بسبب فيروس كورونا عندي كارثة في البيت

شاهد كيف تتعامل غادة عبد الرازق مع خادمات منزلها بسبب فيروس كورونا والجمهور ينتقدها

ريهام حجاج تثير الجدل بتصديها لكورونا مع زوجها محمد حلاوة بهذه الطريقة


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك