إيمي طلعت ذكريا تحتفل بعيد ميلادها في قبر والدها

بواسطه روضة إبراهيم | الخميس , 24 أكتوبر 2019 ,2:13 م

إيمي طلعت ذكريا تحتفل بعيد ميلادها في قبر والدها


احتفلت الفنانة الشابة إيمي طلعت زكريا بعيد ميلادها هذا العام بطريقة خاصة، بعد وفاة والدها الفنان الكبير منذ أيام قليلة، فقد حرصت "إيمي" على زيارة قبره، برفقه شقيقها عمر، في عيد ميلادها الـ30.

ونشر "عمر" صورة تجمعه بشقيقته أمام قبر والدهما الفنان الراحل طلعت زكريا، وذلك عبر حسابه الشخصي على موقع "إنستجرام".

إيمي طلعت ذكريا تحتفل بعيد ميلادها في قبر والدها

وكتب عمر مُهنئًا شقيقته بعيد ميلادها، رسالة خاصة، قائلًا: "عيد ميلادك السنة دي مختلف عشان بابا مش موجود ربنا يقدرني وأبقى سند وضهر ليكي في حياتك".

وأكمل رسالته: "أنا عارف إني مش هقدر أعمل اللي كان بيعمله بس اوعدك إنك أنت وأمي ومراتي في رقبتي ليوم الدين ويا رب أقدر أبقى سند ليكوا كل سنة وأنت جميلة كل سنة وأنت نقيه كل سنه وانت طيبة".

إيمي طلعت ذكريا تحتفل بعيد ميلادها في قبر والدها

ولم تحتفل إيمي طلعت زكريا هذا العام بعيد ميلادها بالطريقة المعتادة، بسبب رحيل والدها قبل يوم ميلادها بأيام قليلة، وكتبت عبر حسابها الشخصي على "إنستجرام" رسالة مؤثرة، قائلة: "كان نفسى تكون وسطينا السنة دي فى عيد ميلادي يا بابا، أنا وماما وعمر زي كل سنة وتقولي كل سنة وانت طيبة يا حببتى وتاخدني فى حضنك اللى هو واحشنى اوي، اول مره ييجي عيد ميلادي واعرف يعني ايه يتيم الأب، يا رب احتفل معاك بيه ف الجنة وعارفه انك حاسس بيا دلوقتي زي ما حسيت قبل ما تموت وقولتلى بلاش تعمليه السنة دي ربنا يرحمك يا نور عيني وقلبي من جوه".

والجدير بالذكر، أن الفنان الكبير طلعت زكريا قد رحل عن عالمنا في الثامن من أكتوبر الجاري، بعد صراع مع المرض، عن عمر يناهز 59 عامًا.

 

موضوعات متعلقة:

اختيار غريب من ظافر العابدين لتورتة عيد ميلاده الـ47

إيمي طلعت زكريا تودع والدها برسالة مؤثرة في أول ليلة بعد وفاته

هنا الزاهد تودع زوج والدتها طلعت زكريا بكلمات مؤثرة عمري ما حسيت انك مش أبويا اللي مخلفني

نجلا طلعت زكريا يشكران أسرة الرئيس مبارك لهذا السبب تعرف من هنا


قولى رأيك

تابعنا علي فيسبوك